Drie internationale investeerders voor huisdierenvoedingbezorger Just Russel
De Gentse start-up Just Russel biedt gepersonaliseerde honden- en kattenvoeding aan, dat ze maandelijks HelloFresh-gewijs aan huis leveren. Uniek is de extreem datagedreven aanpak van het bedrijf, waarmee ze in sneltempo opklommen naar 10.000 Belgische én Nederlandse abonnees.
uitdaging
De jonge founders achter Just Russel, Victor en Louis Mortreu, Renaat Waeles en Cyriel Van Steen, hebben ambitieuze groeiplannen. De komende tijd willen ze Just Russel in nog meer Europese landen lanceren. Daarvoor waren ze op zoek naar smart money: niet enkel investeerders die genoeg kapitaal konden bieden, maar vooral ook over de juiste kennis en know-how beschikten om van de expansie een succes te maken.
aanpak
We besloten om eerst de financiële plannen van Just Russel door te lichten, om zo de juiste groeiprognoses te stellen. We zorgden er ook voor dat de businessplannen verder geprofessionaliseerd werden. De ambities van de founders toetsten we vervolgens af met internationale investeerders.
Daarnaast stelden de founders een wishlist op van potentiële investeerders, die we daarna benaderden. De founders wisten goed wat voor investeerders ze wilden aantrekken en legden de lat hoog!
resultaat
Met investeerders Thomas Van Overbeke, Manuel Müller en Dr. Dennis Schmoltzi aan boord, lijkt de Europese expansie van Just Russel alvast binnen handbereik. De drie hebben ruime ervaring met lokale D2C-brands in de internationale markt te zetten. Zo richtte Van Overbeke Outspot op, een Belgische Groupon-concurrent, dat dankzij een datagedreven aanpak en succesvolle buy-and-build strategie ondertussen al in tien Europese landen actief is.
Ook Müller & Schmoltzi zijn geen onbekende in het wereldje: Ze zijn oprichters van het Duitse matrassenmerk Emma Sleep, dat ondertussen de Europese marktleider is in zijn branche. Net als Just Russel, focuste Emma Sleep zich initieel op het data gedreven verbeteren van producten, die je enkel online kan kopen.