Hero image full width

Bothive

  • 800.000 euro om korte metten te maken met e-mails en meer gedaan te krijgen

    ‘Minder mails, meer gedaan.’ Die slogan van vier woorden vat perfect samen wat Bothive doet met haar communicatieplatform. Bothive automatiseert in- en uitgaande e-mails en helpt teams om veel sneller en efficiënter te communiceren.

Grid imageGrid image
  • uitdaging

    Bothive groeide op korte tijd uit tot een trouwe digitale compagnon de route voor accountants. Het Gentse bedrijf was klaar om te schalen en nieuwe markten en doelgroepen aan te boren. Om het volle potentieel van het platform naar boven te halen, en nieuwe features en applicaties te ontwikkelen, waren extra middelen en extra mensen nodig.

  • aanpak

    Bothive was al gesprekken aan het voeren met Liantis over een partnerschap. Het sociaal secretariaat biedt het communicatieplatform aan zijn eigen klanten aan. Liantis toonde zich bereid om een stap verder te gaan en een participatie te nemen in Bothive.

    Om teveel verwatering tegen te gaan, had Bothive zijn zinnen gezet op een 50/50 financiering. Liantis investeerde 400.000 euro, de bank verdubbelde dat bedrag tot in totaal 800.000 euro. Een mooi voorbeeld van stapelfinanciering: zonder de kapitaalsinjectie van Liantis was de bank niet mee aan boord gestapt, zonder de banklening was Liantis niet mee in het kapitaal gestapt.

    The Harbour hielp Bothive om een sterk financieel dossier op te stellen: een solide financieel plan, een waterdichte businesscase, een investor memorandum, een overtuigend pitchdeck,… Ook in de eerste fase van de onderhandeling speelde The Harbour een cruciale rol.

  • resultaat

    De kapitaalsinjectie zet een turbo op de ambities van Bothive. De onderneming is al volop nieuwe medewerkers aan het rekruteren om de groeiplannen te realiseren. Tegen het einde van het einde jaar zal het personeelsbestand minstens verdubbeld zijn.

    In eerste instantie wil Bothive nog meer accountants en accountantkantoren aan boord halen. Daarna kijkt het bedrijf ook naar nieuwe doelgroepen en buitenlandse markten.

Image next to text

"We zijn een jong bedrijf. The Harbour heeft ons enorm geholpen om onze waardering en onze financieringsnood te bepalen. Dankzij hen hebben we op het juiste moment de juiste keuzes gemaakt, en de beste deal kunnen sluiten."

Brecht Valcke, oprichter Bothive

 

Andere cases

Alle cases