Hero image full width

Distrilink

  • 1 miljoen euro om mee te groeien met bol.com en Amazon en co.

    Distrilink is een marketplace agency. De onderneming helpt bedrijven om hun producten te verkopen op grote marktplaatsen zoals bol.com en Amazon. Een account aanmaken, marketing, betalingen, leveringen, customerservice: Distrilink neemt de hele boel van A tot Z voor haar rekening.

Grid imageGrid image
  • uitdaging

    De verkoop via marktplaatsen zit in de lift en neemt jaar na jaar toe. Maar veel bedrijven slagen er niet in om op die marktplaatsen een sterke klantenbeleving te creëren. Distrilink ziet daar mogelijkheden om internationaal te groeien. Met een kapitaalsverhoging wilde de onderneming zowel investeren in technologie – een volledig geautomatiseerd platform – als in mensen om nieuwe klanten en nieuwe markten te veroveren.

  • aanpak

    The Harbour stelde samen met Distrilink een strategisch businessplan op en bepaalde de vereiste financiering die nodig was om deze plannen te realiseren. Stap één was een kapitaalsverhoging. Distrilink haalde 6 investeerders aan boord: 2 uit het eigen netwerk en 4 die The Harbour aanbracht. De onderneming was vooral op zoek naar smart capital, investeerders die hun sporen al verdiend hebben en de juiste ervaring en expertise meebrengen om Distrilink te helpen groeien.

    The Harbour heeft Distrilink bijgestaan in het hele traject naar aanloop van de kapitaalsverhoging: investeerders contacteren, pitching sessies opzetten en voorbereiden, due diligence, onderhandelingen, etc. De kapitaalsverhoging zette een hefboom op bijkomende financieringskanalen. Distrilink lanceerde ook een crowdlendingcampagne via WinWinner, 59 investeerders tekenden in op die campagne. Ten slotte kon Distrilink rekenen op de steun van PMV (ParticipatieMaatschappij Vlaanderen) en de bank.

    Het fundingverhaal van Distrilink is een typevoorbeeld van stapelfinanciering. De kapitaalsverhoging en de crowdlendingcampagne vergrootten de geloofwaardigheid van de onderneming en het vertrouwen van PMV en de bank in de capaciteit om de afgesloten leningen terug te betalen.

  • resultaat

    Distrilink helpt bedrijven als Ecover, Veritas en Danone om hun producten te verkopen op grote marktplaatsen. De opgehaalde financiering zet een turbo op de ambities van de onderneming. Distrilink kon het geautomatiseerde platform dat de ruggengraat vormt van alle activiteiten verder optimaliseren. Het bedrijf rekruteert ook volop nieuwe medewerkers.

Image next to text

“We zochten niet alleen geld, we zochten ook ervaren investeerders die ons konden helpen groeien. Dankzij het netwerk van The Harbour hebben we de juiste profielen gevonden, die ons challengen en ons als ondernemers uit onze comfortzone halen."

Steven Van Den Ouweland, founder Distrilink

Andere cases

Alle cases