Hero image full width

Craftails

  • 1,4 mio om ready-to-serve cocktails internationaal te lanceren

    Het zijn de beste bartenders van België die tijdens corona een succesformule zien in ready-to-serve cocktails en mocktails. Top-notch drinks dus die eenvoudig en snel geserveerd worden, ongeacht ervaring. En het gaat hard, al na twee jaar groeit Craftails uit tot een internationaal merk.

Grid imageGrid image
  • uitdaging

    Cocktail o’clock! Cocktails zijn niet meer het luxeproduct van vroeger, maar worden steeds vaker besteld op feestjes of terrassen. Met hun ready-to-serve concept kent Craftails dan ook een stevige lancering. De kleinschalige Antwerpse onderneming, opgericht door vier ervaren bartenders verovert de Belgische markt en richt al snel de pijlen over de grens. Craftails kan op heel korte tijd bewijzen dat het een rendabel en schaalbaar businessmodel heeft, jammer genoeg kan de huisbank niet meegroeien met dit ambitieuze team.

  • aanpak

    The Harbour brengt de groeidrivers van de onderneming naar boven en werkt een goed onderbouwd financieel plan uit. De ambitieuze groeiplannen worden vertaald in een heldere pitch en haalbare targets, waar iedereen zich comfortabel bij voelt.

    Bij de voorbereiding van het dossier wordt al snel duidelijk dat er ruimte is om extra bancaire financiering op te halen. The Harbour gaat dus recht op haar doel af en spreekt verschillende bankrelaties aan. Al snel krijgt Craftails het vertrouwen van Belfius en wordt in een early stage zelfs meer opgehaald dan aanvankelijk gedacht.

    En The Harbour en Craftails blijven samenwerken. Om een nauwgezette opvolging van de cashflow doorheen het jaar te hebben, blijft The Harbour financieringsexpert en sparringpartner voor deze groeiende onderneming.

  • resultaat

    Met de extra financiering kan Craftails de productie opschalen, nieuwe apparatuur aankopen en verhuizen naar een groter magazijn. Craftails covert intussen heel Vlaanderen, Brussel en Wallonië, maar richt de pijlen nu volop op Nederland, waar het een veel groter team wil uitbouwen. De plannen die er al waren, raken dus in een stroomversnelling en Craftails is klaar om internationaal te gaan.

Image next to text

"The Harbour neemt graag snelheid, en er was meteen een match met onze drive. Louis van The Harbour heeft bergen werk verzet en zeker in onze pitch veel tijd gestopt. Ja, ik houd een heel positief gevoel over aan onze samenwerking."

Yannick Draeyers, founder Craftails

Andere cases

Alle cases